PROCENTEC lanceert een geheel nieuwe PROFIBUS ProfiHub familie: B4FO2+ & B2FO2+

07 oktober 2014

PROCENTEC lanceert twee geheel nieuwe producten: de ProfiHub B4FO2+ en de ProfiHub B2FO2+. Deze robuuste netwerkcomponenten zijn speciaal ontworpen om glasvezel om te zetten naar RS 485. Met slechts één netwerkcomponent creëert u eenvoudig betrouwbare, flexibele en robuuste PROFIBUS DP netwerken. Het is de meest rendabele verbinding tussen glasvezel en koper segmenten. Met deze Hubs bent u daarnaast verzekerd van perfect georganiseerde netwerkstructuren. Hierdoor is uw installatie nog betrouwbaarder. Met als resultaat: maximale uptime en de optimalisatie van het gehele productieproces!

De ProfiHub B4FO2+ en de ProfiHub B2FO2+ zijn de nieuwste leden van de bekende ProfiHub familie. Het zijn robuuste netwerkcomponenten die een betrouwbare oplossing bieden voor aftaklijnen en sterstructuren in PROFIBUS DP netwerken. Deze netwerkcomponenten garanderen maximale uptime voor eindgebruikers en minimale operationele kosten voor uw organisatie. De ProfiHub B4FO2+ en de ProfiHub B2FO2+ zijn daarom de perfectie oplossing om uw installatie 24/7 draaiende te houden.

Innovatieve functies ProfiHub B4FO2+
De ProfiHub B4FO2+ is voorzien van vier galvanisch gescheiden transparante kanalen en een glasvezel omvormer. Deze unieke functie zorgt ervoor dat glasvezel wordt omgezet naar RS 485. Op ieder kanaal kunnen maximaal 31 devices worden aangesloten, waardoor er een maximale afstand van 1.200 meter wordt overbrugd. Aangezien de ProfiHub B4FO2+ geïsoleerde segmenten creëert, kunnen apparaten worden verwijderd en toegevoegd tijdens ingebruikneming. Dit zorgt ervoor dat de rest van het PROFIBUS DP netwerk feilloos blijft functioneren en de beschikbaarheid van de installatie optimaal wordt. Ook elektrische bus problemen en EMC storingen zijn verleden tijd.

ProfiHub B4FO2+

ProfiHub B2FO2+
De ProfiHub B2FO2+ is een ander geheel nieuw product van PROCENTEC. Dit robuuste netwerkcomponent is voorzien van dezelfde innovatieve kenmerken en vele voordelen als de ProfiHub B4FO2+. Er is slechts één uniek verschil: de ProfiHub B2FO2+ is voorzien van twee galvanisch gescheiden transparante repeaters en een glasvezel omvormer. Dit maakt dit robuuste netwerkcomponent perfect voor het creëren van betrouwbare sterstructuren en aftaklijnen in PROFIBUS DP netwerken. Het gebruik van de ProfiHub B2FO2+ resulteert in de hoogste uptime.

ProfiHub B2FO2+