PROCENTEC lanceert PROFIBUS hub met diagnosefunctie

01 juli 2014

PROCENTEC lanceert een geheel nieuw product: de ProfiHub B5+RD. Dit is de eerste ProfiHub die is voorzien van een ingebouwde PROFIBUS DP slave om diagnose-informatie aan een PLC door te geven. Met deze unieke functionaliteit maakt de ProfiHub B5+RD het mogelijk om PROFIBUS DP installaties optimaal te monitoren. Hierdoor kunnen technici PROFIBUS storingen effectief opsporen en dus sneller oplossen. Dit garandeert maximale uptime voor eindgebruikers en minimale operationele kosten voor uw organisatie.

De ProfiHub B5+RD is onderdeel van de bekende ProfiHub familie. Het is een robuust netwerkcomponent dat een betrouwbare oplossing biedt voor aftaklijnen en sterstructuren in PROFIBUS DP netwerken. De ProfiHub B5+RD is een geheel nieuw product met een unieke functionaliteit: de diagnosefunctie.

Unieke diagnosefunctie
De ProfiHub B5+RD is de eerste ProfiHub die is uitgerust met een ingebouwde PROFIBUS DP slave om diagnose-informatie aan een PLC door te geven. Dit innovatieve netwerkcomponent is daarom essentieel voor het onderhouden van PROFIBUS DP installaties. Technici krijgen namelijk de mogelijkheid om gedetailleerde diagnose-informatie over communicatiestoringen en actuele gegevens betreffende herkansingsberichten te verkrijgen. Ook diagnose-informatie over de redundantie van PROFIBUS kanalen en de status van de voeding zijn met deze unieke functie te achterhalen. Daarnaast genereert de ProfiHub B5+RD een live list van alle aangesloten PROFIBUS devices. Bij configuratie van een alarmcontact, worden technici direct gewaarschuwd bij het optreden van storingen in PROFIBUS DP installaties.

Overige innovatieve eigenschappen
De ProfiHub B5+RD is voorzien van vijf galvanisch gescheiden transparante kanalen. Op ieder kanaal kunnen maximaal 31 devices worden aangesloten, waardoor er een maximale afstand van 1.200 meter wordt overbrugd. Ieder kanaal heeft een storingsbeveiliging die ervoor zorgt dat de rest van het PROFIBUS netwerk feilloos blijft werken. Hierdoor ontstaat een betrouwbaar PROFIBUS netwerk.

PROCENTEC is de kennispartner op het gebied van PROFIBUS en PROFINET technologie. Wij ontwikkelen producten om productieprocessen van eindgebruikers te optimaliseren. Onze innovatieve oplossingen op maat zorgen ervoor dat onze klanten succesvol opereren in de industriƫle automatisering en het maximale rendement uit hun proces halen. PROCENTEC levert wereldwijd alle componenten die nodig zijn om een meet- en stuurbaar netwerk in te richten. Daarnaast is PROCENTEC het internationaal geaccrediteerde Competence- en Trainingscentrum voor PROFIBUS en PROFINET. Wij verzorgen trainingen die medewerkers helpen om deze technieken optimaal in te zetten voor hun bedrijfsdoelstellingen. Bovendien bieden wij eindgebruikers de nodige support tijdens implementatieprocedures, certificeringstrajecten, audits en storingen.

PROCENTEC lanceert PROFIBUS hub met diagnosefunctie