PROCENTEC introduceert ComBricks FO Ring modules voor multi-mode en single-mode technologie

02 april 2015

PROCENTEC lanceert drie geheel nieuwe ComBricks Fiber Optic modules voor het creëren van optische redundante ring topologieën met multi-mode en single-mode technologie. Deze multifunctionele modules zijn speciaal door PROCENTEC ontworpen om u te verzekeren van betrouwbare optische datatransmissies in PROFIBUS netwerken. De module maakt kabelafstanden tot wel 30 kilometer en galvanische scheiding tussen apparaten en segmenten mogelijk. De ComBricks FO Ring modules zijn uitermate geschikt voor applicaties in zware EMC omgevingen zoals olie & gas, afval- en waterzuiveringsinstallaties, hijskranen en opslagtanks.

De ComBricks FO Ring module beschikt over diagnostische LEDs die u waarschuwen bij een laag signaalniveau. Net als andere communicatiemodules, zijn de kanalen direct op de ProfiTrace over ethernet op de Head Station aangesloten. De geavanceerde e-mailfunctionaliteit waarschuwt u direct bij storingen zoals een gebroken ring of een laag signaalniveau. Aangezien busmonitor data direct in de webserver beschikbaar is, kunnen technici PROFIBUS installaties optimaal onderhouden. ComBricks FO Ring kan naast repeater modules geplaatst worden.

De volgende ComBricks Fiber Optic Ring modules zijn beschikbaar:
- ComBricks FO Ring MM: ComBricks FO Ring module voor multi-mode technologie
- ComBricks FO Ring SM: ComBricks FO Ring module voor single-mode technologie
- ComBricks FO Ring XM: ComBricks FO Ring module voor de combinatie van multi-mode en single-
mode technologie

Voor meer informatie over de ComBricks FO Ring, bezoek onze website