PROCENTEC update firmware FOUNDATION Fieldbus Diagnose Module

19 januari 2015

De FOUNDATION Fieldbus Diagnose Module was altijd al een zeer open en gemakkelijke oplossing om permanent de staat van de H1 physical layer te controleren. De recente firmware-update biedt tal van extra mogelijkheden. Zo is er een live list aan de gebruiksvriendelijke interface toegevoegd. De live list toont alle operationele apparaten duidelijk in één overzicht. Ook erg belangrijk: het type apparaat wordt nu ook in de oscilloscoopbeelden weergegeven.

Meldingen
De web server die voor de live list wordt gebruikt, verstuurt ook e-mailnotificaties wanneer zich een kritieke situatie voordoet. Dankzij deze unieke functie, worden gebruikers direct geïnformeerd en kan downtime in de toekomst worden voorkomen. De e-mailnotificaties en de al bestaande externe toegang, zorgen ervoor dat gebruikers op verschillende manieren het netwerk kunnen monitoren en besturen. Al deze technische voordelen kunnen de onderhoudskosten flink verlagen.

Optimaal gebruik
Alle telegrammen worden door de FF module gescand. De status van alle apparaten kunnen nu in één overzicht worden weergegeven. De verschillende achtergrondkleuren geven de status van het apparaat weer. Omdat de ComBricks FOUNDATION Fieldbus module geen actief apparaat is, heeft deze geen adres nodig. De status van het netwerk wordt op een passieve wijze gemeten, waardoor de FF module parallel of in serie op het huidige H1 segment kan worden aangesloten.

Voor meer informatie: www.procentec.nl/foundation-fieldbus

PROCENTEC update firmware FOUNDATION Fieldbus Diagnose Module