Retourneer producten
RMA procedure voor PROCENTEC producten
RMA Procedure
Het RMA-nummer (Return of Merchandise Authorization) geeft u toestemming om producten terug te sturen die ten onrechte zijn geleverd of inspectie nodig hebben. Om een inkomend product te koppelen aan de eindgebruiker hebben we een RMA-nummer nodig.
Om de situatie waarin u ons een niet-detecteerbaar product stuurt te voorkomen, adviseren wij u om eerst de FAQ pagina te bekijken om te zien of het antwoord op uw probleem hier vermeld staat en gebruik ALTIJD de laatste firmware versie te downloaden van onze website.
Als deze pagina's geen oplossing bieden, neem dan contact met ons op. Samen kijken we dan of we het probleem kunnen oplossen. Als dat niet lukt, kunt u in de RMA-formulier in te vullen.
De procedure is als volgt: u vult het RMA-formulier in en klik op 'verzenden'. Onze Service & Support afdeling verwerkt het formulier en stuurt u een machtigingsformulier met RMA-nummer en afleveradres.
Dit formulier moet in combinatie met het product aan ons gestuurd worden. Als uw pakket is ontvangen krijgt u hier een bevestiging van. Wanneer u na 2 weken nog geen bericht heeft ontvangen, neem dan contact op met uw transportbedrijf. De garantie periode die PROCENTEC hanteerd is 1 jaar na aankoopdatum.
Wanneer het product niet meer te repareren is krijgt u hier melding van. Na deze melding heeft u twee weken de tijd om te beslissen of u een nieuwe product wilt aanschaffen. Mocht u ervoor kiezen geen nieuwe product aan te schaffen dan brengt PROCENTEC € 100,- onderzoekskosten bij u in rekening. Wanneer u er voor kiest het product te vervangen dan zal PROCENTEC deze kosten niet in rekening brengen.
RMA-voorwaarden
Wanneer onderstaande procedures zijn gevolgd is het mogelijk om een RMA bij ons in te dienen. Wanneer dit niet het geval is zullen ingestuurde producten aan u geretourneerd worden.
Product moet worden aangeboden op risico en kosten van de eigenaar, tenzij anders is overeengekomen.
- Alle producten worden eerst onderzocht of deze gerepareerd kunnen worden. De kosten buiten de gerantie periode bedragen:
- Minimale Onderzoeks en reparatiekosten: EUR 100,- (excl verzending)
- Maximale reparatiekosten: EUR 250,- (excl verzending)
- Het product is "niet repareerbaar" bij reparatie kosten hoger dan EUR 250,-
- Onderzoekskosten worden in rekening gebracht bij de keuze het product niet te vervangen of laten repareren.
- Calibratie service voor producten met osciloscoop functionaliteit als ProfiCore: EUR 190,- (excl verzending)
- Het vervangen onderdelen is geldig bij PROCENTEC onderdelen (onderdelen kunnen worden gerepareerd door PROCENTEC);
- Product moet icm ingevuld RMA-formulier worden aangeboden bij PROCENTEC;
- Het serienummer dat ingevuld is op het RMA-formulier moet overeenkomen met het serienummer op het apparaat dat is teruggestuurd;
- Product moet volledig zijn; PCB's en devices moet dezelfde zijn als geleverd en niet te scheiden;
- Componenten die behoren tot de goederen worden hersteld of vervangen product (kabels, connectoren en / of batterijen) hoeven niet meegestuurd te worden, mits anders is overeengekomen in het RMA;
- Het RMA-nummer moet duidelijk worden vermeld op het RMA-formulier en op de buitenkant van de doos;
- Product moet in de juiste verpakking worden verscheept. De garantie op u product vervalt als dit niet het geval is;
- Standaard wordt het product terug gestuurd met de eerste volgende bestelling na reparatie
Als u akkoord gaat met deze voorwaarden, registreer de aanvraag in onze RMA portal.